Maszyna dwusuwowa została zaprojektowana w celu stworzenia niesamowicie mocnego i zrównoważonego zestawu ogólnego. Ultrakompaktowy silnik oferuje niesamowity moment obrotowy dzięki elektronicznemu układowi hamulcowemu, dzięki ECU, który kontroluje i kontroluje osiągi silnika we wszystkich sytuacjach. ECU dostosowuje ustawienia wtrysku paliwa i zapłonu na każdym biegu, aby zapewnić wyjątkowo płynne dostarczanie mocy, aby dopasować się do wszystkich warunków terenowych. Wydajność jest utrzymywana we wszystkich okolicznościach dzięki wysokiemu poborowi powietrza i specjalnie zaprojektowanemu grzejnikowi, który działa płynnie w połączeniu z elektroniczną pompą wody i wentylatorem.
Doskonałe właściwości silnika są dopasowane do odpowiedniego pakietu podwozia. Stalowa, wielorurowa sekcja główna zapewnia elastyczność, umożliwiając kierowcy uzyskanie sprzężenia zwrotnego w czasie rzeczywistym, podczas gdy aluminiowe podtypy z przodu i z tyłu zapewniają wymaganą sztywność, aby wytrzymać rygory wszystkich zawodów. Centralnie zamontowany zbiornik paliwa oznacza, że na działanie zawieszenia nie ma wpływu ładunek paliwa. Eleganckie i wąskie linie specjalnie zaprojektowanego nadwozia z tworzywa sztucznego, które zawiera nową technologię, podwójny tłumik wylotowy i dopasowaną pokrywę paliwa, które można opisać jako prawdziwie nową generację motocykli próbnych.
Specyfikacja techniczna
TYPE, CAPACITY, ATTRIBUTES | HIGHLIGHTS | |
ENGINE TYPE | 2 stroke engine, EFI | Latest generation of ECU engine control and management. |
POWER | 31 HP / 9200 rpm | Torque and power are controlled by the ECU, depending on the engine map and gear selected by the rider. |
TORQUE | 4,9 Kg.m / 4500 rpm | |
GEARBOX | 6 Speed gear, 4 gear trials developed, each one ECU controlled | Max. Speed 115km/h |
CLUTCH | Oil wet multidisc | |
RADIATOR | V special design, adapted to frame shape | Maximum air intake capacity, high heat dissipation. |
ECU ENGINE CONTROL UNIT | Vertigo design, controlling: gear position, engine temp, humidity, pressure, gas pump, water pump, radiator function, electr timming | 24 Different maps available, rider able to choose from 4 maps per gear. |
ENGINE CONTROL SENSORS | Integrated injection driver | |
Integrated starter driver | ||
Barrel gear sensor, can control each gear engaged | The engine maps are automatically adjusted for each gear. | |
Protocal can 2.0 B | ||
Crankshaft position sensor | This allows the ECU to adjust very accurately the settings for fuel injection and ignition system. | |
PWM pump water control | Electrical water pump and fan control allows the ECU to control the water temperature, regardless of engine speed or rider activity. | |
Engine fun control sensor | ||
POWERBOX ECU | Vertigo Design | Controls all the electrical power to prevent system failure. |
WEIGHT | 69kg | |
FRAME | 25CRMO4 steel + aluminum 6082 | High flexibility due to steel multi-tubular construction with rigidity at required points via aluminium sub-sections. |
SWING ARM | Cast aluminum pivoting points arm, 2 pivot swivel points swing arm | Reduced weight, improved pivot action with easy maintenance. |
FRONT SUSPENSION | Tech Alu black | |
REAR SUSPENSION | Monoshock / swing arm, Vertigo special swing arm combined with multiregulation Reiger monoshock | Extended travel suspension, high performance with adjustable shock absorber. |
AIRBOX | High capacity upper airbox, 1,1l capacity, airbox on top | Cleaner air intake and improved water protection due to raised position. |
FUELTANK | High Capacity Low CG, 2,7l capacity, low and centered Gravity Center position | Perfect weight balance, unaffected by fuel level. Constant performance. |