Zgodnie z tą samą podstawową specyfikacją, co w Combat, Ice Hell ma następujące zalety: skrzynie korbowe magnezu / lżejsza rama / lżejsze tylne koło / przednia rura tytanu / kierownica Renthal – co daje ogólną redukcję wagi poniżej dwóch kilogramów.

Maszyna dwusuwowa została zaprojektowana w celu stworzenia niesamowicie mocnego i zrównoważonego zestawu ogólnego. Ultrakompaktowy silnik oferuje niesamowity moment obrotowy dzięki elektronicznemu układowi hamulcowemu, dzięki ECU, który kontroluje i kontroluje osiągi silnika we wszystkich sytuacjach. ECU dostosowuje ustawienia wtrysku paliwa i zapłonu na każdym biegu, aby zapewnić wyjątkowo płynne dostarczanie mocy, aby dopasować się do wszystkich warunków terenowych. Wydajność jest utrzymywana we wszystkich okolicznościach dzięki wysokiemu poborowi powietrza i specjalnie zaprojektowanemu grzejnikowi, który działa płynnie w połączeniu z elektroniczną pompą wody i wentylatorem.

Doskonałe właściwości silnika są dopasowane do odpowiedniego pakietu podwozia. Stalowa, wielorurowa sekcja główna zapewnia elastyczność, umożliwiając kierowcy uzyskanie sprzężenia zwrotnego w czasie rzeczywistym, podczas gdy aluminiowe podtypy z przodu iz tyłu zapewniają wymaganą sztywność, aby wytrzymać rygory wszystkich zawodów. Centralnie zamontowany zbiornik paliwa oznacza, że ​​na działanie zawieszenia nie ma wpływu ładunek paliwa. Eleganckie i wąskie linie specjalnie zaprojektowanego nadwozia z tworzywa sztucznego, które zawiera nową technologię, podwójny tłumik wylotowy i dopasowaną pokrywę paliwa, które można opisać jako prawdziwie rower nowej generacji.

Specyfikacja techniczna

TYPE, CAPACITY, ATTRIBUTES HIGHLIGHTS
ENGINE TYPE 2 stroke engine, EFI Latest generation of ECU engine control and management.
POWER 31 HP / 9200 rpm Torque and power are controlled by the ECU, depending on the engine map and gear selected by the rider.
TORQUE 4,9 Kg.m / 4500 rpm
GEARBOX 6 Speed gear, 4 gear trials developed, each one ECU controlled Max. Speed 115km/h
CLUTCH Oil wet multidisc
RADIATOR V special design, adapted to frame shape Maximum air intake capacity, high heat dissipation.
ECU ENGINE CONTROL UNIT Vertigo design, controlling: gear position, engine temp, humidity, pressure, gas pump, water pump, radiator function, electr timming 24 Different maps available, rider able to choose from 4 maps per gear.
ENGINE CONTROL SENSORS Integrated injection driver
Integrated starter driver
Barrel gear sensor, can control each gear engaged The engine maps are automatically adjusted for each gear.
Protocal can 2.0 B
Crankshaft position sensor This allows the ECU to adjust very accurately the settings for fuel injection and ignition system.
PWM pump water control Electrical water pump and fan control allows the ECU to control the water temperature, regardless of engine speed or rider activity.
Engine fun control sensor
POWERBOX ECU Vertigo Design Controls all the electrical power to prevent system failure.
WEIGHT 67.3kg
FRAME 25CRMO4 steel + aluminum 6082 High flexibility due to steel multi-tubular construction with rigidity at required points via aluminium sub-sections.
SWING ARM Cast aluminum pivoting points arm, 2 pivot swivel points swing arm Reduced weight, improved pivot action with easy maintenance.
FRONT SUSPENSION Tech Alu black
REAR SUSPENSION Monoshock / swing arm, Vertigo special swing arm combined with multiregulation Reiger monoshock Extended travel suspension, high performance with adjustable shock absorber.
AIRBOX High capacity upper airbox, 1,1l capacity, airbox on top Cleaner air intake and improved water protection due to raised position.
FUELTANK High Capacity Low CG, 2,7l capacity, low and centered Gravity Center position Perfect weight balance, unaffected by fuel level. Constant performance.